Nike Air 180

De ontwikkeling van de Nike Air 180
Met een opmerkelijk resultaat: Het bereik van de hiel bevatte vijftig procent meer lucht dan alle voorafgegane Air Max modellen!
Een blik op de loopzool met de dempingeenheid van de Air 180:


Hoe werd er voor een nieuw idee een vraag ontwikkeld?
Om het baanbrekende concept bekend te maken, werden omvangrijke tv-campagnes gestart. Er stonden de fabrikant ook bekende producenten en regisseuren met raad en daad ter beschikking. In een jaar tijd werd tot 1992 een hele reeks van kleurcombinaties gemaakt die onder andere in wit, purper en magenta tot vandaag geen remake kreeg.

Wat was daar de oorzaak van?
Als achtergrond hiervan was een rechtsstrijd met de firma AVIA. Door een uitspraak van het gerecht moesten alle geproduceerde hoeveelheden van deze kleurcombi van de markt worden genomen. Tegenwoordig staat de sneaker met de naam Air Max 180 niet alleen bij degenen die helemaal gek zijn van sportschoenen en bij verzamelaars hoog aangeschreven.
Een tekening over de opbouw van de loopzool bij de Nike Air 180:

Welke wijzigingen waren er tot nog toe?
Inderdaad een zeer bijzondere reden om een van de meest gevraagde kleurcombinaties in wit, ultramarine, rood en zwart te laten herleven. Deze serie had toen nog een zilverkleurige box. Tegenwoordig verschijnt de verpakking van de retroversie van de Air 180 in oranje. Genoeg achtergrond voor deze nieuwe uitgave, bovendien spreekt het voor zich dat mensen zoals John F. Kennedy Junior of de basketbalster Michael Jordan blijven staan voor deze modelreeks!
De reclame van de Nike Air 180 schoen:

De nieuwe oplage van de Air 180 bij ons in de winkel hieronder!