Taal:
Dutch
Deutsch
English
Facebook
Volg ons op facebook.
Googleplus
Je kunt ons volgen op Google+
navigatie
Info
Betaalinformatie
veelgestelde vragen Purchaze Aurich
Bronvermeling: http://www.dortmunder-nacht-der-ausbildung.de/index.php/faq
Bestelling
  1. Kan ik buiten Duitsland ook op Purchaze.com bestellen?

    Ja, wij accepteren zowel buitenlandse als Duitse bestellingen.

  2. Moet ik invoerrechten betalen?

    Alleen voor zendingen buiten de EU moeten invoerrechten worden betaald. Wij hebben daar geen controle over hoe hoog die uitvallen en of je die überhaupt moet betalen. Dit gebeurt onafhankelijk van Purchaze en wordt door de pakketdienst of de douane bepaald. Dit wordt ook apart in rekening gebracht.

  3. Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb verzonden?

    1. Als je bestelling met succes is uitgevoerd en wij deze gekregen hebben, krijg je meteen een bevestiging van je bestelling op je aangegeven e-mailadres. Hierbij graag opletten dat er geen fouten zijn in de naam van je e-mailadres. Mocht je geen bevestiging hebben gekregen, dan graag je spamfilter van het aangegeven e-mailadres controleren.

    2. Heb je als betaalmethode bankoverschrijving gekozen, dan wachten wij op ontvangst van je betaling op onze bankrekening. Komt het bedrag te laat aan, kan het voorkomen dat een andere klant sneller was met betalen en nu de betreffende artikelen krijgt. Als je direct na de bestelling betaalt, is de kans heel groot dat we alle artikelen kunnen leveren.

    3. We sturen onze pakketten met DHL. Naar Nederland is de verzendtijd 1 tot 5 werkdagen. Kijk hiervoor op onze verzendpagina voor nadere informatie.

  4. Hoe kun je bij ons bestellen?

    Je kunt de artikelen direct via onze onlinewinkel bestellen. Deze bestelhandleiding helpt je bij het bestellen.

    Er is ook de mogelijkheid de bestelling via e-mail af te wikkelen. Stuur hiervoor een e-mail met alle belangrijke informatie, zoals artikelnummer, maat en adresgegevens, direct aan info@purchaze.de. Met deze methode is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van Klarna- rekening of Klarna- termijnbetaling.

    Als iemand telefonisch een bestelling wil doen, zijn we te bereiken onder het volgende telefoonnummer: 0049-4947/9178 989

  5. Kan ik vanuit ieder land op rekening, gespreid of onder rembours betalen?

    Op rekening en gespreid betalen is mogelijk, onder rembours betalen is alleen in Duitsland mogelijk.

  6. Is alles beschikbaar wat ik graag wil bestellen?

    Doorgaans kun je op de webpagina zien welke schoenen en maten beschikbaar zijn, omdat we de voorraden na iedere bestelling op tijd vernieuwen. Maar het kan gebeuren dat een veelgevraagd artikel is uitverkocht, terwijl het als “beschikbaar” stond aangegeven. In dit geval vergoeden we het bedrag en informeren je zo spoedig mogelijk.

  7. Hoe kan ik een schoen nabestellen?

    Als jouw maat staat aangegeven met "na te bestellen", kun je een aanvraag doen. Kies je maat en klik op de groene knop "maat aanvragen". In het volgende invulformulier moet je alleen maar je e-mailadres invullen en de aanvraag naar ons toesturen. Als de juiste maat weer verkrijgbaar is, krijg je automatisch een e-mail van ons.

  8. Wat kan een reden zijn voor vertraging van mijn bestelling?

  9. Is het ook mogelijk om op een andere manier dan via de onlineshop te bestellen?

    Bezoek onze winkel in Aurich, waar je de mogelijkheid hebt het gehele assortiment te bekijken!

    Je vindt onze winkel in:

    Dietrichsfelder Straße 17
    26607 Aurich-Dietrichsfeld
    Duitsland

    telefoon: 0049-4947/9178989

  10. Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

    In een heel enkel geval gaan er pakketten tijdens het leveren verloren. Wees in dit geval niet bang. We sturen je een nieuw pakket, waar je niet extra voor hoeft te betalen. Als je bestelling echter bij de bestelstatus als "geleverd" staat aangegeven, zijn we er niet verantwoordelijk voor waar het pakket zich bevindt en dan kun je je bestelling niet reclameren.

    In dit geval is het raadzaam contact op te nemen met DHL en alles te bespreken.

  11. Kan ik bestelde producten terugsturen naar Purchaze?

    Recht op herroeping en teruggave

    Het recht op herroeping en teruggave geldt voor zendingen binnen Nederland. Het geldt niet voor verzegelde artikelen waarvan de verzegelde verpakking is opengemaakt of beschadigd (zegel verbroken).

    Je bent aan je bestelling niet meer gebonden, als je binnen een termijn van twee weken na ontvangst van de artikelen, je bestelling herroept. De herroeping moet schriftelijk, zonder opgaaf van redenen, op een duurzame gegevensdrager of door het terugzenden van de artikelen gebeuren. Voor het aanhouden van de termijn, is het voldoende als de producten op tijd zijn verzonden naar de firma Purchaze, Dietrichsfelder Straße 17, 26607 Aurich-Dietrichsfeld, Duitsland. In geval van een herroeping of teruggave van de producten, betalen wij het reeds betaalde bedrag terug na ontvangst van de artikelen. De duur van de afhandeling voor terugbetaling van tegoeden bedraagt ongeveer 20 werkdagen.

    Neem voor een terugzending in ieder geval contact met ons op. We leggen je dan uit hoe we dit het het beste kunnen oplossen.

    Bij terugzending van beschadigde of gebruikte artikelen, heeft Purchaze het recht om schadevergoeding te eisen. Originele labels aan de producten mogen niet worden verwijderd of beschadigd.

    BELANGRIJK: Graag voor de terugzending telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.

    Niet-gefrankeerde zendingen worden zonder afspraak niet aangenomen en op kosten van de verzender teruggestuurd.

    Bedankt voor je begrip en samenwerking.

  12. Hoe kan ik een zending ruilen of terugsturen?

    Passen de bestelde artikelen niet zoals gewenst, dan graag kontakt met ons opnemen en / of doe een aanvraag naar een andere maat. Voorwaarde is, dat de desbetreffende maat in voorraad is.

    Stuur hiervoor een e-mail met de reden van de ruil aan: info@purchaze.de.

    We sturen je meteen alle verdere details.

    Als je besluit binnen 14 dagen te herroepen, kun je zonder opgaaf van reden de niet gedragen artikelen terugsturen.

    In dit geval graag vooraf een e-mail naar ons toesturen.

Vragen over de verzending
  1. Versturen jullie ook naar mijn land?

    Een lijst met landen waar we producten naar toesturen, vind je op de pagina over verzendkosten.

  2. Mijn land staat niet op de lijst. Kan ik toch producten bij jullie bestellen?

    Als jouw land er niet bij staat, zal het onwaarschijnlijk zijn dat we schoenen of kleding toesturen. Er zullen natuurlijk altijd landen zijn, waar we een uitzondering voor kunnen maken.

    Opmerking: Wij versturen niet naar Nigeria en er wordt ook geen uitzondering op deze regel gemaakt.

  3. Waarom versturen jullie niets naar mijn land?

    Omdat we contracten hebben met pakketbezorgers die het ons niet mogelijk maken om naar jouw land te versturen, of omdat de verzending volgens ons te duur is. Het kan ook mogelijk zijn dat we deze service niet aanbieden, omdat we slechte ervaringen gemaakt hebben met het desbetreffende land of dat de taalbarrière het onmogelijk maakt.

  4. Hoelang duurt het voordat ik het pakket in mijn handen heb?

    Een lijst van de landen met de levertijden vindje op de pagina over verzendkosten.

  5. Wie levert de pakketten?

    Alle bestelde artikelen worden met onze verzendpartner DHL verstuurd. DHL staat goed aangeschreven en heeft korte levertijden, daarom versturen we uitsluitend met DHL. Bovendien is het bij DHL mogelijk een zending direct in een postkantoor of een pakketstation te laten leveren.

  6. Wat gebeurt als ik niet thuis ben als het pakket komt?

    Dat is geen probleem. De zending wordt of afgegeven bij een buurman, of je kunt de zending de volgende werkdag bij een postkantoor afhalen.

    In elk geval krijg je een bericht thuisgestuurd, met de mededeling dat je pakket is aangekomen en waar je het kan vinden.

    Om veiligheidsredenen wordt in een postkantoor naar dit bericht en naar jouw identiteitsbewijs gevraagd. Neem allebei mee!

  7. Waar is mijn pakket? Kan ik mijn zending traceren?

    Je kunt jouw pakket altijd online op de webpagina van DHL volgen. Hiervoor heb je een zendingsnummer nodig, die je bij de bevestiging van je bestelling van ons hebt gekregen.

    Om zeker te gaan dat het ook daadwerkelijk jouw zending is, biedt DHL aan, nadat je je postcode hebt genoemd, de naam van de ontvanger aan te geven.

  8. Hoeveel betaal ik voor de verzending?

    Verzendkosten worden bepaald aan de hand van het gewicht van het te versturen pakket dat je bij ons hebt besteld. Het gewicht wordt altijd aangegeven en je kan ten allen tijde je pakket laten traceren. Ook hebben we een lijst opgesteld waar je een richtlijn kunt vinden, hoeveel de verzending je gaat kosten.

    Als je het gekozen artikel in de boodschappenmand legt en je op “verzenden” klikt, kom je ook achter de verzendkosten. Voor de complete lijst kun je op onze internationale verzendpagina kijken.

Betaling
  1. Op welke manieren kan ik betalen?

    Binnen Europa is een overboeking via de bank met IBAN en BIC het eenvoudigst.

    De snelste manier is een betaling met je creditcard of via PayPal.

    We accepteren de meeste creditcards (Visa, Mastercard).

    We leveren niet onder rembours.

    Bovendien is het mogelijk met Klarna-rekening en Klarna-termijnbetaling te betalen.

    Tenslotte kun je nog met iDEAL betalen.

    Alle betaalinformatie die we van je rekening ontvangen, komt bij ons binnen via beveiligde internetpagina's (https).

    Om bedrog met creditcards zoveel mogelijk te voorkomen, hebben we bij internationale of grotere bestellingen bij wijze van steekproef een positieve bevestiging van je betaling nodig in de vorm van een foto/een kopie van je paspoort of een kopie van je creditcard.

  2. Wat gebeurt er als mijn creditcard niet wordt geaccepteerd?

    Als je creditcard niet wordt geaccepteerd, geeft ons shopsysteem dat normaalgesproken onmiddellijk aan. Als er toch een reden is waarom wij je creditcard niet accepteren, sturen we je een mail of nemen we telefonisch contact met je op. Hierna wachten we precies een week voordat je bestelling weer wordt geannuleerd.

  3. Kan ik ook zonder creditcard bestellen?

    Ja, je kunt binnen Europa het geld ook op onze bankrekening overmaken. De gegevens hiervoor krijg je per e-mail info@purchaze.de of je volgt de instructies tijdens de bestelprocedure op. We accepteren ook betalingen via Paypal!

  4. Waarom moet ik mijn exacte factuur adres aangeven?

    Uit veiligheidsredenen - als we je exacte factuuradres hebben ontvangen, weten we zeker dat je ook de eigenaar van de creditcard bent die de bestelling heeft geplaatst. We vergelijken bij elke bestelling de aangegeven gegevens met de opgeslagen gegevens en kunnen helaas geen bestelling verzenden als we dit niet hebben ontvangen.

    Het is erg belangrijk dat je ons bovendien nog je telefoonnummer geeft - hetzelfde, waarover het creditcardbedrijf beschikt.

  5. Wat is Klarna-rekening?

    De koop wordt afgewikkeld via de aanbieder Klarna en biedt een comfortabele manier van betalen. Als deze betaalwijze voor jou interessant is, wordt nog een extra tarief van 4 procent over de bestelsom berekend.

    Bij de levering vind je een rekening van Klarna, die binnen 14 dagen compleet moet worden betaald.

  6. Waar moet ik op letten bij Klarna-termijnbetaling?

    Net als bij Klarna-rekening, vind je bij de bestelling ook een rekening. Ook hier wordt een extra tarief van 4 procent over de bestelsom berekend.

    Binnen 4 weken moet de eerste termijn worden betaald. De hoogte van de termijnen kan zelf worden vastgelegd, maar een bepaald minimumbedrag moet worden betaald. Deze vind je in onze shop bij de betreffende artikelen en ook op de bijgevoegde rekening in het pakket. Afhankelijk van de looptijd wordt nog een rente op jaarbasis berekend, die aan de hand van de looptijd door Klarna in rekening wordt gebracht.

  7. Welke gegevens zijn nodig voor Klarna-termijnbetaling of Klarna-rekening?

    Slechts voornaam, achternaam, adres, telefoonnummer en geboortedatum worden gevraagd en gecontroleerd. Toestemming of weigering wordt meteen daarna medegedeeld. Belangrijk is het, dat het adres ook jouw aangemeld adres is.

    Denk eraan, dat een levering naar een afwijkend adres niet mogelijk is.

  8. Wat is iDEAL?

    iDEAL is het betalen met internetbankieren bij een van de deelnemende banken. Het is eigenlijk heel eenvoudig. Als je bij ons kiest voor iDeal als betaalmethode, moet je uit een lijst van deelnemende banken je eigen bank kiezen. Je komt dan meteen in het internetbankieren van jouw eigen bank. Hier moet je vervolgens inloggen op de voor jou bekende manier. Alle gegevens die voor jouw betaling nodig zijn, zijn al ingevuld. Je moet nu alleen nog maar de betaling goedkeuren. Jouw bank laat daarna meteen een bevestiging van de betaling zien. Je kunt nu terugkeren naar onze webshop, je hebt de bestelling gedaan en tevens betaald!

    Wij krijgen altijd bericht over de status van jouw betaling. Zodra wij de bevestiging hebben ontvangen, worden de producten verstuurd.

  9. Welke voordelen heeft iDEAL?

    iDEAL kan meteen gedaan worden, je hoeft je niet te registreren en geen account aan te maken.

    Het is gemakkelijk en snel. Alle betaalgegevens zijn al ingevuld en je kan meteen zien of de betaling geslaagd is. Bovendien is de iDEAL betaling meteen te zien in je rekeningoverzicht.

    iDEAL is net zo veilig als internetbankieren, dezelfde beveiligingstechnieken worden hiervoor gebruikt.

  10. Bij welke banken kan ik gebruik maken van iDEAL?

    Als je internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, kan je iDEAL meteen gebruiken.

  11. Is het veilig om met mijn creditcard via internet te betalen?

    We gebruiken de nieuwste technologie om ervoor te zorgen dat je gegevens zijn beschermd.

    Onze site is volkomen veilig en je hoeft je geen zorgen te maken over de veiligheid. Alle creditcardgegevens worden via een veilige verbinding verzonden.

    Verder hebben we nog nooit de door ons ontvangen gegevens verkocht of doorgegeven en zullen dat ook in de toekomst nooit doen. Je persoonlijke gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en alleen voor contacten gebruikt die met je bestelling te maken hebben.

    Opslag van gegevens

    De gegevens die nodig zijn voor de transactie, worden opgeslagen en in het kader van de bestelling aan met ons gelieerde bedrijven doorgegeven. Alle persoonlijke gegevens worden vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld. Voor marketingdoeleinden wisselen wij gegevens uit met andere postorderbedrijven en dienstverlenende bedrijven. De bescherming van je rechtmatige belangen wordt daarbij door ons in acht genomen.

    Recht op tegenspraak volgens het Bundesdatenschutzgesetz (BDSG)

    (Duitse wet ter bescherming van persoonsgegevens). Je hebt als betrokken persoon volgens de BDSG een recht op tegenspraak met betrekking tot het gebruik of doorgeven van je gegevens voor reclamedoeleinden (blokkeringskenmerk). Daarnaast bestaat een recht op inzage en onder bepaalde voorwaarden recht op correctie, afscherming en verwijdering van je gegevens, die in onze bestanden zijn opgeslagen.

  12. Ik heb artikelen per bankoverschrijving besteld, maar toen ik mijn bestelling kreeg, waren deze artikelen al uitverkocht. Waarom?

    We leggen geen artikelen voor je opzij bij betaling per bankoverschrijving. Dat doen we niet, omdat veel klanten het bedrag nooit hebben overgemaakt. Hoe sneller je het geld naar ons overmaakt, hoe waarschijnlijker het is dat we je alles kunnen toezenden. Als een artikel uitverkocht is, lichten we je op tijd in of we veranderen het betaalde bedrag in een tegoed. Bij de volgende bestelling kun je dan je tegoed met de nieuwe bestelling verrekenen. Je hoeft ons alleen maar het nieuwe bestelnummer mede te delen. Stuur een e-mail naar: info@purchaze.de.

    Eigendomsvoorbehoud

    Tot volledige betaling blijft het product eigendom van Purchaze, Aurich.

  13. Hoe moet ik de nieuwe betaalmethode met IBAN en BIC begrijpen?

    Sinds 1 februari 2014 is er de nieuwe SEPA-betaalmethode, waarvan gebruik gemaakt wordt bij nationale en internationale betalingen. SEPA betekent Single Euro Payments Area en geeft Europa een eenheidsbetaalmethode.

    Buiten de 28 EU-leden nemen ook IJsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino en Zwitzerland deel aan deze methode.

    SEPA bestaat uit IBAN (International Bank Account Number), dit is een banknummer dat internationaal geldig is,en BIC (Bank Identifier Code), die de desbetreffende bank aangeeft.

    Het tot nog toe geldend gironummer wordt vervangen door het nieuwe IBAN-nummer en ziet er nu zo uit:

    DE (Duitsland) + eencontrolenummer van twee cijfers + bankrekeningnummer + gironummer

    Al geïntegreerd in de IBAN is het bankrekeningnummer. In plaats daarvan wordt er gebruik gemaakt van de BIC, om een bepaalde bank aan te geven.

    In samenhang met jouw bestelling krijg je natuurlijk van ons de juiste betaalgegevens via e-mail. Voor je eigen bankgegevens moet je even op je bankafschrift kijken, daar zijn de juiste IBAN- en BIC-nummers te vinden.

Overige vragen
  1. Worden frauduleuze bestellingen strafrechtelijk vervolgd?

    Alle informatie die wij bij frauduleuze bestellingen krijgen, inclusief het IP-adres van je computer dat gebruikt is om bij ons iets te bestellen, wordt doorgegeven aan de betreffende autoriteiten, om ervoor te zorgen dat de verantwoordelijke instantie de zaak zo goed mogelijk kan ophelderen.

  2. Zijn alle schoenen en kledingstukken 100% echt??

    Wij handelen niet met nepproducten of fabrieksversies. De artikelen uit onze shop betrekken we direct van de producent en worden eerst door ons goedgekeurd en dan pas verkocht. Je kunt dus met volle overtuiging bij ons kopen, we verkopen alleen originele producten!

  3. Mijn bestelling is een cadeau voor iemand anders. Kan dit ook naar een ander adres worden gestuurd?

    Ja, voer tijdens de bestelprocedure het gewenste verzendadres in het commentaarveld in.

  4. Ik weet niet welke maat ik moet bestellen. Wat moet ik doen?

    Klik hier om de tabel met maten te bekijken.

    Voor wat betreft de meeste merken uit onze online-shop behoren wij tot de eerste dealers in Duitsland, die nieuwe artikelen aangeleverd krijgen. Zelfs als je bij ons een keer iets langer moet wachten, krijg je het betreffende artikel ergens anders over het algemeen later of helemaal niet.

    Recht op herroeping en teruggave

    Het recht op herroeping en teruggave geldt voor zendingen binnen Nederland. Het geldt niet voor verzegelde producten als je de verzegelde verpakking hebt opengemaakt of beschadigd (zegel verbroken).

    Je bent aan je bestelling niet meer gebonden als je binnen een termijn van twee weken na ontvangst van de waren je bestelling herroept. De herroeping hoeft geen reden te bevatten en moet schriftelijk, op een duurzame gegevensdrager of door terugzenden van de waren gebeuren. Voor het aanhouden van de termijn is het voldoende als de waren op tijd zijn verzonden aan de firma Purchaze, Dietrichsfelder Straße 17, 26607 Aurich-Dietrichsfeld.

    In geval van een herroeping of teruggave van de waren, betalen wij het reeds betaalde bedrag voor de waren terug na ontvangst van de waren. De bewerkingsduur voor terugbetalingen van tegoeden bedraagt ongeveer 20 werkdagen.

    Licht ons voor een terugzending in ieder geval in. We leggen je dan uit hoe we dat het beste kunnen oplossen.

    Bij terugzending van beschadigde of gebruikte waren heeft Purchaze het recht om schadevergoeding te eisen. Originele labels aan de waren mogen niet worden verwijderd of beschadigd.

    Aansprakelijkheid

    Purchaze is niet aansprakelijk voor eventuele schade veroorzaakt door het gebruik van de gekochte producten, in het bijzonder bij onjuist gebruik. Aanspraak op schadevergoeding is uitgesloten, behalve wanneer de schade met opzet of door grove nalatigheid is veroorzaakt.

    Garantie

    De garantieperiode bedraagt 24 maanden vanaf levering. Bij reclamaties moet de datum van aankoop met de rekening worden aangetoond. Het artikel waarover gereclameerd wordt, moet samen met een kopie van de rekening aan de firma Purchaze, Dietrichsfelder Straße 17, 26607 Aurich-Dietrichsfeld worden gestuurd. De garantie is niet van toepassing op normale slijtage. De garantie vervalt als de klant veranderingen aanbrengt aan het geleverde product.

    Verzorging

    Neem de wasinstructies op de labels aan de artikelen in acht. Voor schade door verkeerde reiniging kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

  5. Hoeveel is een euro omgerekend in Amerikaanse dollars?

    Je kunt de valutaconverter op onze site gebruiken om te weten te komen hoeveel een bedrag in euro omgerekend in Amerikaanse dollars, in pond of in yen is.

  6. Waarom zou ik via internet bestellen?

    • Bij Purchaze.nl kun je makkelijk van huis uit bestellen en je bespaart bovendien veel tijd en geld.
    • Bij Purchaze.nl is het mogelijk altijd online te bestellen, er zijn geen openingstijden zoals in de winkel.
    • Online heb je geen wachttijden aan de kassa.
    • De artikelen zijn uitgebreider beschreven.
    • Het vergelijken van artikelen gaat sneller en is veel makkelijker.
    • Om artikelen te ruilen of terug te sturen, ga je eenvoudigweg naar een postkantoor.

  7. Waar bevindt zich het bedrijf?

    Je vindt Purchaze op het volgende adres:



    Dietrichsfelder Straße 17
    26607 Aurich-Dietrichsfeld
    Duitsland

    Telefoon: 0049 49 47 - 91 78 989

  8. Hoe kan ik reclame maken voor mijn bedrijf bij Purchaze.com?

    Stuur je materiaal/catalogus ter inzage naar:


    Purchaze
    Dietrichsfelder Straße 17
    26607 Aurich-Dietrichsfeld
    Duitsland

    Voorzie de zending van een korte beschrijving en voeg alle belangrijke gegevens bij de offerte. Aangezien we dagelijks erg veel materiaal krijgen over producten die ons interesseren, kan het voorkomen dat het erg lang duurt voordat we de informatie hebben verwerkt. Purchaze is erg selectief in de keuze van de producten en als we serieuze belangstelling hebben, laten we je dat graag weten.